Vänner?

Det är lätt att ta saker för givet, många gör det, jag vågar nog säga att alla gör det. Jag gör iallafall det ibland. Det kan vara dumt men faktiskt bra ibland också. Ska man ta sina vänner för givet? Hur länge ska man försöka?
Hur kul är det när man har en vän man gång på gång hör av sig till men låter man bli ett tag hör den inte av sig, är det verkligen en som man ska kalla en äkta vän? Nu kommer jag in på mitt tjat om att man måste ge och ta igen men vafan, jag hör av mig gång på gång på gång. När jag inte gör det snackar vi inte förrän JAG tar kontakten igen. Jag vill inte ha det så längre. Man har fått ta ganska mkt skit för sina vänners skull, några gånger är det okej, annars är man ingen äkta vän. Men det finns väl en gräns där också? Det tycker iallafall jag, men jag är rädd för att säga ifrån, jag är rädd att jag ska få skyllen för att ha sabbat allt sen. Jag måste bli bättre på det, jag vill ju bli behandlad som jag behandlar mina vänner ju. Jag vet att när jag är deppig, tjurig på dåligt humör osv kan det gå ut över vissa, men samtidigt vet de att när de sen är deppiga, tjuriga och på dåligt humör kan de låta det gå ut över mig. Men där finns också en gräns. Hur kul är det att ha en vän som lastar och lastar och lastar lite till på dig, där du inte får nån chans att lasta tillbaka lite. Som tur är har jag ingen vän som lastar på mig som jag inte får lasta tillbaka på. Men det finns faktiskt de som aldrig hör av sig, det är jävligt tråkigt men ska de ha det så, så fine. Jag kan vara dålig på det, men inte så dålig att vännen får höra av sig hela tiden, de som betyder för mig ser jag till att försöka hinna med så mycket som möjligt. De som jag märkt aldrig hör av sig först, utan att det alltid är jag jag och jag som ska höra av mig, jag tänker sluta höra av mig nu. Jag tänker inte skita i er för ni kommer alltid finnas kvar, men jag ödslar hellre energi på de som bryr sig tillbaka. Så ni som känner er berörda, ha de bra!
Ringde internatet idag med och skulle skriva upp mig på ett rum, men hon som håller i det hade gått för dagen. Ska ringa på torsdag istället. Det ska bli så skönt att flytta, inget ont om hålan jag bor i eller så, men småhålebeteendet fyfan jag hatar det. Alla tror och påstår att de känner varandra en så väl, många är så falska. Många vet uppenbarligen mer om mig än vad jag själv vet om mig ens. Klart det förekommer massa skitsnack i större hålor med, men man hör det inte där på samma vis. Jag kan ärligt säga att valet jag gjort att flytta till Växjö, gå i skolan i Växjö, umgås med vänner i Växjö och så vidare, det är det bästa valet jag någonsin gjort. Känns så skönt, en sån lättnad ska det bli. Längtar så efter att få komma närmre Tingsrydarna, jag hoppas ni vet att jag verkligen tycker om er, inte alla såklart haha ;) men ja ni vet vilka ni är. Självklart kommer jag sakna ihjäl mig efter vissa här med, men dom är få kan jag villigt erkänna. Man tröttnar, känt samma folk i 16 år, jag vill prova något nytt!? Inget konstigt alls med det tycker jag. Ni vet vilka ni är som jag kommer att sakna, jag tänker inte nämna namn för det behövs inte. Det är er jag kommer umgås med när jag kommer hem ibland, (för denna håla är fortfarande mitt hem, min hemkommun, det är här jag har vuxit upp) och det är er jag kommer att spendera denna sommaren med, så mycket jag bara kan. Jag älskar er, och det av hela mitt hjärta!! Det är framför allt er jag kommer att tänka på när jag tänker tillbaka. Sen 9C ni är en klass för er själva, jag kommer alltid att känna något speciellt för er även om man inte är asbra kompisar med alla.
Det var nog allt för mig idag!
Puss&Kram!

Kommentarer
Postat av: anh

jag älskar dig!<3

2009-05-10 @ 23:45:02
URL: http://annnh.blogg.se/

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0