Man ska gilla det man gör och skita i vad andra tycker :)

Hej Bloggen.
Mitt sommarlov är ohändelserikt därför har jag inget vettigt och skriva om.
Men idag när jag snackade med en kär vän fick jag en idé.

Alla har vi våra egna intressen eller hur?
Man kan gilla spela fotboll/kolla på fotboll, man kan gilla rida, man kan gilla typ att måla eller spela musik ja ni fattar, vad jag vill få fram är att alla gillar olika saker.
Man kan också bli påverkad hur vidare man ska gilla vissa saker som till exempel om din mamma och storasyster älskar hästar, är chansen ganska stor att de tar med dig till stallet och så får du prova. Imed att din mamma och syrra brinner för det så kommer du troligen att bli van vid hästar och så småning om brinna för det du också. Det behöver inte bli så men det är ganska troligt.
Eller så kan det vara att bästa kompisen börjar spela fotboll och fullkomligt älskar det och rekommenderar att du ska testa. Då kanske du fastnar för det du med.
Sen är många sporter uppdelade för tjejer och killar, tjejer rider och dansar. Killar spelar ishockey och fotboll.
Nu finns det många killar som dansar och rider och tjejer som spelar ishockey och fotboll jag vet..
Men jag vet också att många tycker att det är konstigt när en kille dansar balett, jag tycker inte det är konstigt för man ska göra det man vill!
När jag var liten tog alltid min pappa med mig på hockey, för han och hans pappa (min farfar) brukade kolla på det. För mig är det naturligt att gå på hockey. Jag tycker det är kul att kolla på ishockey, alltså sporten. Inte killarna på planen, förstår inte varför vissa ens tror att jag är där för att se på dem, med tanke på hur mycket skydd och grejer de har på sig ser man inte direkt om dem är snygga eller inte. Så ja jag är där för att kolla på själva sporten, spelet, tacklingarna, målchanserna och målen. För mig är att kolla på ishockey ungefär lika naturligt som det är för Zlatan att spela fotboll, min ena kompis att dansa och så vidare. Jag gillar det jag gör.
Inne i ishallen glömmer man allt utom matchen och stämningen. Det är jävligt avslappnande så att säga.
Alla mina kompisar tycker att jag är patetisk hehe... Förutom mina "hockeykompisar" som man kan snacka hockey med och självklart Henke som är så förstående ;).
Jag skrev om mitt favoritlag i min "Boken om mig själv" som vi gjorde i 9an, de enda som inte skrattade när de såg de och tyckte jag var aslöjlig var typ pappa, farfar och farmor. Sen har andra skrivit om sina favoritlag som de spelar i men det är inget konstigt? Varför är det då konstigt att jag skriver om mitt favoritlag? För att jag inte själv spelar i det?
Jag har följt det laget sen jag varit liten, tränare har bytats spelare har kommit nya, spelare har slutat.
Men det har alltid varit samma lag för mig, alltid samma röd/vita. Ni tror jag brinner för ishockey nu va? Det gör jag på sätt och vis, patetiskt va? Så udda är jag tycker ni..
Hade pappa tagit med mig på fotboll sen jag var liten, hade jag garanterat brunnit för ett visst fotbollslag istället.
Kolla hockey har varit min och pappas grej och det är fortfarande min och pappas grej. Men jag kommer fortsätta kolla, även utan honom sen. Vem vet, det kanske blir min och mina framtida barns grej?
Vissa kollar opera med sina föräldrar, vissa teater, vissa fotboll och vissa ishockey. Inget konstigt alls med det.
Tänkte bara förklara hur jag tycker. Finner ni det fortfarande roande att jag kollar på hockey och brinner för det, vet vad spelarna heter, vem som kan vad och vilket nummer de har på ryggen behöver ni inte lägga tid på att kommentera. Ni får gärna tycka det är patetiskt, men ni behöver inte skratta åt mig :). Låtsas bry er istället..

Förövrigt skickade Filippa en video på när Troja gick till playoff, åh obeskrivlig känsla, hels sjukt. Aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Snart ny hockeysäsong och då också något vettigt att göra om kvällarna.
Peace!
PUSS!


Bilden är inte tagen från igår, grabbarna var way över detta. Asså ännu mer glada ;)Bild på hjältarna får ni med :)

Kommentarer
Postat av: filippa

Du ska bli författare :o!

Hahha, men det var sjukt bra skrivit :)

åååh, videooon ! (L)

2009-07-25 @ 10:39:11
URL: http://filippaan.blogg.se/
Postat av: filippa

ETT STORT GRATTIS!

Du har gått vidare till en av deltagarna i min veckans blogg! :)

Den avlutas om en vecka!

Så säg till att ragga röster så fort du bara kan!

KRAM :)

2009-07-25 @ 12:04:14
URL: http://filippaan.blogg.se/
Postat av: Ellen

Du har en jättefin blogg !

Vad har du för dej idag då ? :D

2009-07-25 @ 16:43:47
URL: http://twinibinni.blogg.se/
Postat av: sofia;;

vilken fin blogg du har=)

2009-07-25 @ 17:51:26
URL: http://jennifersamanda.blogg.se/
Postat av: sofia;;

SV; Tack så mycket=)!



Vad har du gjort idag då?<3'

2009-07-25 @ 20:21:41
URL: http://jennifersamanda.blogg.se/
Postat av: Ellen

Jag sitter hemma och bloggar lite :)

2009-07-25 @ 20:32:22
URL: http://twinibinni.blogg.se/
Postat av: filippa

ja de tkr jag :o

ååh, jag älskar å saknar det! (L)

2009-07-26 @ 09:56:14
URL: http://filippaan.blogg.se/
Postat av: sofia;;

nae, inget spc, nyss fikat lite=)<3



självdå?

2009-07-26 @ 15:48:48
URL: http://jennifersamanda.blogg.se/
Postat av: sofia;;

Okej =)

Något speciellt du tittar på?<3

2009-07-26 @ 16:17:40
URL: http://jennifersamanda.blogg.se/
Postat av: sofia;;

Så, jag har röstat på dej i Filippas blogg =)

2009-07-26 @ 16:19:55
URL: http://jennifersamanda.blogg.se/

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0