Rätt låt!

Igårkväll firade vi in helgen hos min moster och hennes familj. Vi åt gott och sjöng sing star, första gången jag gjorde det.. Det var ju sjukt roligt! Lite hes idag bara. Jobbade i förmiddags, var mycket trevligt. Alltid lika kul och jobba där (: . Sen stack mamma och pappa till Helsingborg och jag fick sitta och vänta på Anh. När hon väl kom, tjabbade vi lite och sådär, gjorde egentligen inte mycket alls. Sen gick vi ut med mamma och pappas kompisars hund, tog hem han en liten stund och förberedde maten och chokladmoussen. Sen gick vi hem med honom igen. Träffade massa folk i byn med, kul o se att folk är ute minsann! Sen åt vi framför tvn när det var melodifestival, jag tyckte faktiskt det var rätt många bra låtar nu när man hört dem några gånger. I början tyckte jag alla sög, förövrigt tyckte jag att det var helt rätt låt som vann, bara det att ingen fattar att vi har chans med den i eurovision, ni får väl se! Som ni kanske har märkt är det oftast lite ovanliga låtar/framföranden som vinner och rankas högst upp. Se på Hero och Las Vegas bara, helt vanliga låtar och hur bra gick det för dem? Se bak lite mina kära vänner, den där låten från Ukraina vann nästan. Malena är skön och jag gillar den sorten, vanlig musik sen helt plötsligt opera med. Sen Ugglas asså, den människan är helt otrolig så jäkla härlig, och sån känsla hon förmedlar när hon sjunger. Jag tycker iallafall att hon är bra! När Malena vunnit ringde jag och berättade för min pappa som blev överlycklig, mamma kanske inte ens kommer hem ikväll haha, hon är nog fortfarande ledsen att inte Stenmarck vann för några år sedan, fast hon hade nog tyckt det varit värre om Ugglas vann. Men Malenas låt gör sig mer i eurovision än ugglas. Stackars Molly säger jag bara också, hon sjunger så fint och är så söt.
Lite hockeynytt också, Hv vann i förlängningen med typ årets mål eller något, hejade konstigt nog på dem idag, hade velat se FBK-HV i finalen. 2 spelare troligen klara för troja från denna säsongen som stannar och troligen en för mig hjälte som drar. Mycket synd tycker jag vet att det finns delade tankar om den saken, en liten människa som läser min blogg kommer först va emot mig om mina tankar kring melodifestivalen, sen det angående spelaren som troligtsvis lämnar Troja. Men, kaxig som han är lovade han mig att jag skulle få något om Malena eller Ugglas vann, och ser man Malena vann och Ugglas 2:a, kanske borde få dubbelt upp av vad jag ska få?
Nej nu ska jag vara snäll annars kanske jag inte får några julklappar. Efter melodifestivalen kollade jag och Anh på  "Another Cinderella Story" sjukt fin, jag älskar sådana kärleksfilmer! Sen åkte hon hem och nu sitter jag här i min ensamhet. Imorgon eller ja snarare idag klockan är efter 00.00 så måste jag plugga lite och ta tag i saker och ting.
Jag har också börjat planera min 16års/hejdåfest. Lär bli skoj, fast den kommer i första hand vara för släkten och några vänner. Jag flyttar ju närmre många av mina kära vänner till gymnasiet och de kan jag ju inte ha på en hejdåfest.
Jag ska ha den välplanerad och udda, jag gillar vara udda som ni kanske har märkt.
Nu ska jag säga godnatt till foxi och sen ska jag lägga mig i min säng och läsa lite tills jag somnar.
Ha det kalas alla. Puss & Kram!


Kommentarer
Postat av: FILIPPA

du ska få ngt av min bror gissar jag ;) ?

2009-03-15 @ 10:42:50
URL: http://filippaah.blogg.se/
Postat av: Ingen aning

Självklart finns det delade meningar! Jag skulle kunna tjabba en hel dag med dig om dom grejerna ;)

2009-03-15 @ 22:21:03

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0