Minnen om marknaden

Idag har inte hänt mycket alls, på elevensval tiden var jag runt på lite olika, först på slöjden så jag kunde göra klart min kjol, sen lite på musiken men jag gillade inte riktigt att vara där så jag stack upp till PP på matten igen. Vi satt och pratade om gymnasiet mest. Jag och Pierre ska till Växjö båda 2, skönt att ha nån som man känner till 110% där.
Efter skolan var jag hos mamma och moster i affären, fixade ordning meny till mitt 16års kalas och hejdåfest x)...
Sen stack jag upp och virkade klart min schal och sånt, fixade mat och glodde sedan på tv.
Sen bakade jag äppelkaka till pappa, för jag var lite elak mot honom innan, men jag var/är på dåligt humör och det fick gå ut över honom (a)! Jag gick till och med och  köpte vaniljsås som han älskar så han är nog glad nu.
När jag var ute och gick såg jag alla de vita markeringarna på trottoaren, som brukar komma upp nu en vecka innan vårmarknaden , och tänkte tillbaka på hur det var när man var mindre.
Så fort man såg männen som började gå runt och måla dessa vita markeringar, som visar vart stånden ska stå så brukade man springa ut och smyga på herrarna som målade. Man sprang också bort till hotellets parkering och kollade spänt om karusellerna hade kommit, fast man visste vilka det skulle bli, då det är samma varje år nästan. En karusell för de "stora barnen" och en för de små.
På vårmarknadsmorgonen vaknade man alltid runt 7 när folk började spika upp sina stånd, sen satt man och väntade på att det hela skulle öppna. När den väl öppnat så gick man runt med sina kompisar och sprutade sånt färgat spray på varandra.
Nu de senaste åren har man mest gått en sväng, suttit ute i trädgården ( jag bor mitt i marknaden ) och stått i olika stånd och hjälpt till
Just nu har jag väl inte så mycket mer att skriva, det kommer kännas som ett ögonblick och sen har jag sommarlov och de flesta andra med för den delen.
Ha det fint alla så länge, så hörs vi!


Kommentarer

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0