Ännu en helg över

Söndag igen och tiden bara springer iväg!
 
I torsdags bar det av till Malmö där vi lyssnade på Björn Ranelid. Vi mötte upp ettorna från Malmö ProCivitas där och efteråt gjorde vi oss i ordning. När vi var klara och tiden var inne åkte vi vidare till Lund och Akademiska föreningen där Helsingborgsettorna väntade. Efter att vi hade lyssnat på en fin trubadur och minglat runt lite med våra colaglas fick vi gå in och sätta oss vid långbord. Vi satt skol och linjevis. Alltså satt jag med Växjö samhällarna.
När vi fått börja äta på förätten som var lax började vår toastmaster prata. Toastmaster i år var vår alltså Växjös rektor. Innan varmrätten bjöds det på mycket underhållning, rektorerna tävlade lite om vem som var bäst och vi fick se Peter Siepens mage live.
Till varmrätt var det nypotatis, kött och rödvinsås och underhållningen stod ProCivitas husband för. Även eleverna stod ett tag till och med på stolarna. Så bra var det!
Efterätten var hjortronglass, sjukt god var den också.
Efter mat, vinstutdelning och tacktal som hölls av 2 elever från varje skola var det dags för DISCO.
Peter Siepens som DJ sen kom STYLE. Snacka om nice :D!
Sen var man trött och jag somnade gott men inte bekvämt i bussen påvägen hem.

Fredag var chill, jag och Evelina sov ut och sen köpte vi blommor och fika till farmor som fyllde år. Vi gick dit och firade litegrann innan vi begav oss tillbaka till internatet. Evelina stod för kvällsmaten som var hennes specialare. En mycket god sådan!
Lördagen hände typ ingenting. Skulle till Balders först. Men Evelina blev sjuk och jag tyckte inte att min ekonomi höll till det riktigt ;D! Istället lagade Ellinor, Richard, Felicia och jag tacos och Evelina kom också upp och åt. Sen gick hon och la sig och vi andra tänkte dra ut i stan. Men det började spöregna så vi satte igång en film på nian istället. Måste också berätta att jag och Richard spelade NHL, det är mitt nya favoritspel som jag ska få pappa att köpa till mig (a).
Nu är det söndag och jag borde plugga. Jag vaknade runt 11.20, gick och hämtade tvätten och hängde upp den på tork innan jag gick ner till Evelina och kollade på One Three Hill. Vi är på säsong 2 nu!!! Sen lagade vi paj och nu sitter jag här och har fortfarande inte öppnat en bok. Fast det är egentligen bara spanskan jag kan göra än så länge och boken ligger faktiskt här bredvid. Dock är den stängd, men det får vi väl ändra på nu innan alla på våningen kommer hem och vill umgås.

Troja mötte Mora igår, förlust men de höll 2-2 fram till tredje i alla fall. Känns som vi har ett stabilt lag i år. Med två bra målvakter till och med. Jag klagar inte utan längtar redan till nästa match. Även om de inte vunnit de senaste har de i alla fall bjudit på motstånd. Det är starkt att hålla så pass jämna siffror borta mot Mora som jag själv tycker borde ligga i Elitserien.
Nya tag på fredag då vi har Örebro borta. Kanske blir första bortavinsten, jag håller tummarna!

Nu ska min spanskabok öppnas.
Have fun!
Izabelle

Kommentarer

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0