Öppet hus på lördag!

Hej och hå.
Nu var det dags för ännu en ny skolvecka.

Själv längtar jag sönder till fredag, fint hockeyderby då!
Var och tittade på en underhållande men ganska jobbig match igår. Troja mötte Sundsvall hemma i Ljungby. De första 4 minuterna var jag överlycklig, inte sett Troja spela så bra på länge. Men sen tappade de lite och första perioden slutade 0-0. Skotten i första tog Troja med 12-5. Grabbarna var på G.
Andra perioden var inte lika rolig att se, man var nervös och blev nästan deprimerad när skott på skott på skott sköts utanför, eller på målvakten och så vidare. Troja bjöd ändå upp till dans som man brukar säga och deras boxplay är otroligt bra! Powerplayet var väl lite sisådär. Sundsvall bjöd på rätt hårt motstånd i andra vilket medgav att andra perioden slutade 0-1. Ändå tog Troja skotten med 20-8.
När tredje började var man nästan frustrerad som åskådare 32-13 i skott än så länge och ändå var det Sundsvall som fått till ett av skotten till ett mål, ett av de 13 skotten.
I tredje kom i alla fall Troja ut som ett nytt lag och tryckte på och det lönade sig för Håkansson tryckte in 1-1.
När slutsignalen gick stod det fortfarande 1-1 vilket innerbar övertid. Skotten i tredje tog Troja med 16-13. 
Skotten efter ordinarie matchtid var alltså 48-26 till Troja. 
Då blev jag stressad för jag var tvungen att passa en buss, men jag stannade snällt kvar för jag ville se och när fjärde väl dragit igång trycker Åkesson in 2-1 målet vilket innerbar 2 poäng till Troja och 1 poäng till Sundsvall.
Jag hann till och med min buss tack vare att Åkesson var så snabb!

När jag kom hem var jag jättetrött och borde gått och lagt mig, men jag kom tydligen på massa andra saker att göra. För jag kom i säng ganska sent.
Idag är det måndag och de är alltid sega :(!
Jag överlevde i alla fall den hårda skoldagen och nu har jag precis ätit pasta carbonara med mina kära internatare!
Efter dusch och lite plugg till blir det att åka ner i vår fina hiss till 4an och kolla på One Three Hill med världens bästa Edd!

På lördag är det öppet hus på ProCivitas i Växjö. Alla nior som bryr sig om sina studier kan komma och titta tycker jag. Egentligen kanske det är tidigt att ha öppet hus redan. Jag var på det andra när jag gick i 9an, det som är ännu lite senare. Tror jag i alla fall!
I vilket fall som helst så kommer 9an att gå sjukt snabbt. Så ni nior där ute, ta vara på tiden!
Det är öppet hus från klockan 10 och jag tycker att ni ska komma och titta och prata med elever och personal. Det är värt det!

Ha det bra alla
Izabelle

Kommentarer

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0