En önskedröm

Hej bloggen.
Helg igen!
Hade prov idag det gick nog bra. Fick tillbaka matteprovet med. Är nöjd!

Jag ska strax bege mig till stationen och ta bussen ner till Ljungby där min kära far väntar. Ska kolla hockey, hoppas grabbarna är lika taggade som sist :D. Har bara positiva vibbar!!

Jag kom på en sak nyss som jag tyckte var intressant att skriva.
Ibland får man frågan "Vad är du mest nöjd med i ditt liv?" Den är svår att svara på men det går.
Men frågan "Vad ångrar du i ditt liv?" kan jag aldrig svara på. Asså det finns smågrejer, tex att man bråkat med någon i onödan och så. Men jag har aldrig kunnat svara något vettigt på den frågan. Men nu vet jag..
Jag ångrar att jag inte började spela hockey! Det är så sjukt roligt att se på och det ser asroligt ut att spela. Jag vill också ha något jag är extra duktig på. Jag vill med spela hockey :(. Fast, det känns som att det är försent nu. Jag kan typ inte ens åka skridskor och jag kan defenitivt inte stanna på dem. Men jag vill ändå.
Åh, nu är jag riktigt sugen. Det hade varit skönt att kunna spola tillbaka tiden och prova på det.
Det är väl inte så konstigt att jag inte har fått tanken innan att spela. Ingen runt om kring mig har spelat och det närmsta stället att träna på hade blivit i Ljungby typ. Det är 6 mil och det blir 12 mil tur och retur. Vet inte om det hade fungerat. Jag ångrar det i alla fall... 
Haha nej nu blir jag nästan deprimerad. Men jag kom och tänka på det sist jag var och kollade på hockey i Ljungby. För då har de alltid 2 puckplockare från ungdomslagen, sen presenteras de innan Troja åker in. En av puckplockarna förra matchen var tjej. Sen nu när jag slog på Tvn var det en tjej som var med i "Made" på MTV och hon lärde sig spela hockey. Hon var dock mycket äldre än mig eller 3 år i alla fall. Så det kanske inte är för sen än?
Fast typ helt omöjligt att hitta ett nybörjarlag, så jag får väl ha det som en dröm jag aldrig uppfyllde!
Mina framtida barn får väl uppfylla den åt mig.

Imorgon är det öppet hus för 9orna och jag ska vara där och berätta om vårt fina gymnasium så kom kom kom!!!
Bussen väntar snart på mig och jag måste byta om och packa och fixa sånt dära innan.
Så jag skriver imorgon, hockeyresultat och hur det gick på öppet hus.

Puss
Izabelle

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Jag har faktiskt tänkt fråga dig varför du inte spelar hockey när du är så intresserad! Självklart är det inte för sent. Snarare perfekt timing nu när du flyttat upp till Växjö där det väl finns ett damlag?

Här har du lite inspiration:

http://www.youtube.com/watch?v=u71EO6BoLZA

2009-10-16 @ 20:38:09
Postat av: Tobbe

Jag har faktiskt tänkt fråga dig varför du inte spelar hockey när du är så intresserad! Självklart är det inte för sent. Snarare perfekt timing nu när du flyttat upp till Växjö där det väl finns ett damlag?

Här har du lite inspiration:

http://www.youtube.com/watch?v=u71EO6BoLZA

2009-10-16 @ 21:20:17
Postat av: Göran

Det finns en (1) stenkul sport på is. Curling...

I den är det aldrig för sent att börja. Växjö har nu ett damlag i div. 1, som består av enbart damer! och nybörjare. Stenkul! (ursäkta), det var ett sopigt skämtförsök. Försökte bara komma med ett glatt (oj) och skruvat (nej inte nu igen) skämt.

För övrigt kan jag bara instämma i signaturen "Tobbes" länktips.

Vilken lirare. Kul med nytänkande. Målisen verkar lika förvånad hvergang.....

2009-10-17 @ 00:41:27
Postat av: Izabelle

Jag har redan sett det Tobbe ;) Jag vill dock inte spela i Växjö och jag kan inte åka skridskor som sagt ;)

2009-10-17 @ 08:23:31
URL: http://izaabelliie.blogg.se/
Postat av: Izabelle

Curling är inte min grej!

2009-10-17 @ 08:24:13
URL: http://izaabelliie.blogg.se/
Postat av: P

Det kan vara givande att uppskatta saker som man inte behärskar.

Ångest har man ingenting för.

2009-10-18 @ 00:07:34

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0