Skrämmande

Jag läste den här artikeln i Smålandsposten http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/16-aring-ranad-i-centrala-vaxjo(1599573).gm .
Jag blev rädd när jag läste kommentarerna. Vissa försvarar nästan de som har rånat denna pojk. Det gör de väl kanske inte egentligen. Men det känns så. Vissa kommenterar och undrar varför en 16årig pojke är ute vid den tiden.. (Läser man kommentarerna framkommer det att pojken fyller 17 i år) Så man kan kalla honom 17.
Det är ganska normalt i dagsläget att vara ute vid den tiden. Tiden ska föressten ha varit 23.30. Det är ännu mer normalt att vara ute vid den tiden när det är höstlov. Det framkom dock inte i artikeln att det är lov.
Men man undrar ju om de människor som skriver de kommentarerna och klagar på att han var ute för sent, tycker att det är okej att råna folk efter 23.00. Man ska kunna gå genom stan när som helst på dygnet utan att bli rånad!
Som någon skrev spelar det ingen roll om en tjej så springer naken, hon ska få göra det utan att bli våldtagen.
Jag tycker det börjar bli mycket skit i Växjö. Det som också skrämmer är att det oftast händer i stan där man kan tycka att det borde vara som mest folk. Vi lyssnade på en föreläsning en gång där det pratades om att brottsligheten inte försvinner om vi stannar inne. Om alla tjejer som stannar hemma för att de är rädda tillsammans går på den där öde skogsvägen där all skit brukar hända så kommer den skogsvägen till sist inte vara lika öde. Då kanske brottsligheten försvinner. Men som sagt, det hjälper inte att stanna inne. Gå ut TILLSAMMANS! 
Stå på er där ute och gå helst inte ensamma genom stan i natten!

Kommentarer

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0