Snart lov

Hola bloggen.

Först vill jag länka till en photoblog http://www.photoblog.com/AlbertFaijermo som ni måste kolla in. Mycket fina bilder! Besök den gärna!

Vet att jag skulle skriva direkt efter hockeyn och öppet hus men det kom lite andra grejer emellan.
Hockeyn slutade 1-4 och det var ingen rolig match att se på tyvärr. Vissa spelare var bättre än andra så var det! Jag känner inte för att älta det nu mer, utan det blir nya tag imorgon. Skotten slutade i alla fall 33-38. Jämn skottstatistik mellan Troja och det andra laget som vanligt..
Ni Trojaner som börjar tvivla och är besvikna läs det här http://www.troja-ljungby.com/9D476096637446A2ADF002B10B8AB19D . Jerry är så otroligt bra på att skriva! Vad har hänt med Troja Supportbloggen föressten?
Öppet hus gick mycket bra, många nior som verkade intresserade både av skolan och internatet, blev att visa mitt rum några gånger. Men det var trevligt och det är ju inte svårt att prata om en skola man verkligen trivs på.

Jag fick ett svar på mitt förra inlägg angående frågan om artiklar. Det var väl ett vettigt svar, men jag skulle vilja ha ett lite mer exakt svar på hur det verkligen är.
Snart är det höstlov och det ska bli sååååååå skönt. Ska vara hemma hela veckan, träffa massa människor jag saknar. Ska bli mysigt att träffa släkten lite nu i höstmörkret med. Har endel planerat redan, ska träffa lite olika väldigt saknade människor som sagt, shoppa med min kära mor och ha en myshalloweenkväll :)! Sen ska det bli skönt att bara ta det lugnt också.
Vi har dock prov veckan direkt efter lovet fast jag ska försöka plugga innan lovet och i början av veckan efter. Tänkte att mitt höstlov skulle vara helt utan plugg.
Det känns faktiskt att det är påväg att bli lov, gör klart arbete efter arbete denna veckan känns det som.
Skönt är det också att inte ha prov innan lovet.
Sen är det inte jättejobbiga arbeten för de är intressanta. Tänk att få göra artikelanalyser och säga precis vad du tycker och debattera kring det, tänk dig att få hitta på ett helt eget företag och göra en affärsplan. Det är ju mycket roligare än att göra ett arbete om t.ex vindkraftverk..  ( Med det menar jag att gymnasiet är mycket rolgare än högstadiet).
Nu ska jag läsa lite företagsekonomi och fortsätta med min artikelanalys innan vi bjuds på fläskfilé och potatisgratäng.

Peace
Izabelle

Kommentarer
Postat av: Pochahontus

Saxat från Wikipedia:



1. Journalistens första förpliktelse är mot sanningen.

2. Journalistens första lojalitet är till medborgarna.

3. Journalistens disciplin är verifiering.

4. Journalisten måste hålla sig fristående från dem som ska bevakas.

5. Journalisten måste agera självständig bevakare av makten.

6. Journalisten måste ge ett forum för öppen kritik och kompromiss.

7. Journalisten måste sträva efter att göra det viktiga intressant, och relevant.

8. Journalisten måste hålla nyheterna överblickbara och proportionerliga.

9. Journalisten måste tillåtas följa sitt personliga samvete.



Mer på:



http://sv.wikipedia.org/wiki/Journalistik



Men ovanstående 9 punkter är ju inget juridiskt bindande för hur en "journalist" SKA arbeta utan snarare hur dom BÖR arbeta.

2009-10-20 @ 20:24:58
Postat av: cajsa

sv; tack för din röst sötnos! :)

2009-10-22 @ 20:21:46
URL: http://baracajjsaa.blogg.se/

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0