Nu börjar nedräkningen, 11

Hej min fina blogg och mina kära läsare.
Idag var jag riktigt trött då jag hade liiiite problem att sova igår. Vred och vände fram och tillbaka. I alla fall var det bara att kasta sig ur sängen och gå ner och käka frukost. Måste påpeka att man kan jämföra min frukost jag får varje vardag med hotellfrukost! Efter frukosten skulle jag möta Simon på stationen för han skulle börja på min skola. Men en som går på skolan som han kände åkte tydligen samma buss som honom så jag slapp. I alla fall har Simon börjat och till sist blev det som vi ville. Välkommen!
I skolan hade vi lite matte, företagsekonomi och spanska och sådär. Måndagen är den jobbigaste dagen tycker jag, långa men få lektioner och lång dag. Nu är veckans jobbigaste dag i vilket fall som helst över.
Efter skolan var jag hungrig och klagade mest över det fram tills kvällsmaten. Efter kvällsmaten när mina våningsvänner stuckit och tränat pluggade jag faktiskt. Gjorde klart rättskunskapen, några FEk uppgifter och spanskaglosorna.
Nu är det färdigpluggat för idag och jag har hamnat här i min skrivbordsstol. Jag kom på att det bara är 11 dagar kvar till första Kronobergsderbyt. Ska Troja bli bäst i Kronoberg i år med?
Börja inte klaga på titlen alla Lakejer där ute nu, ni behöver inte skriva att tabellen aldrig ljuger och bla bla.. Troja vann 2 av 3 matcher mot er, därav titeln! Så slutdiskuterat!!!
Jag längtar fruktansvärt mycket och 11 dagar är ingenting. Tiden går sjukt snabbt och det känns som att det är fredag hela veckan. Matchen är ju just på en fredag med, närmare bestämt den 16e.
Jag ska kolla med min kära far och det ska bli vääääääldigt kul. Älskar att kolla hockey, men derbymatcherna mellan Troja och Lakers är ändå bäst!
Bad pappa boka biljetter innan, stå då såklart! Men tänkte ändå att jag skulle kolla var det var för platser lediga nu och i min sammanställning har jag inte tagit med träbänken som är den absolut främsta raden. För jag tycker knappt den räknas. Av de få platser som var kvar så var ca 56% platser på raden längst fram. De brukar gå åt i absolut sista sekunden. Men jag tycker ändå det är väldigt bra jobbat, jag hoppas det blir ett hejdundrande tryck. Det brukar det i och för sig vara!
Kan ju också påpeka att jag redan bokat biljetter till derbymatchen i Växjö den 10e november. Andra matchen i slaget om Kronoberg. Hoppas hela A-sittläktaren blir röd/vit som förra gången. Troja behöver oss!

Om ni undrar varför jag inte skriver så ofta så är det för att jag har sjukt mycket att plugga och det händer ganska mycket grejer i skolan. Ska hinna ta hand om mig själv och mina vänner också så bloggen hamnar lite i skymundan.
Nu ska jag gå och glo lite på tvn innan alla kommer hem och väsnas.
Puss och Kram
Izabelle

Kronobergs stolthet <3

Kommentarer
Postat av: Anne

Hej du!



Vill du ha skjuts till Ljungby den 16:e? Jag ska nämligen åt det hållet!



Vad flitig du är, med tanke på dina gröna fingrar kan jag kalla Flitiga Iza ;) eller...



Kramar

2009-10-05 @ 20:47:20
Postat av: Izabelle

Om tiderna passar ihop vill jag mycket gärna ha skjuts. Buss är inte direkt första klass ;)! Kanske kommer hem till dig någon dag i veckan och fikar också om tiden räcker till. Jag är flitig som en myra eller åsna eller vad det är man säger.

Kram

2009-10-05 @ 21:01:49
URL: http://izaabelliie.blogg.se/
Postat av: Marie

Ska bli kul att träffa dig till helgen-längtar efter dig!!!Kramiz mamma

2009-10-05 @ 22:14:30
Postat av: Marie

Ska bli kul att träffa dig till helgen-längtar efter dig!!!Kramiz mamma

2009-10-05 @ 22:14:59
Postat av: Marie

Vad söt du var(o är)på festen i Lund!!!kramiz mamma

2009-10-05 @ 22:23:06
Postat av: Daniel

vann ni 2 av 3? ;o om jag inte minns fel vann vi 3 av 5 (:

2009-10-05 @ 23:37:04
Postat av: Izabelle

Tur att du bombar min blogg mamma :D

2009-10-06 @ 07:32:30
URL: http://izaabelliie.blogg.se/
Postat av: Izabelle

Tack för att du bombar min blogg mamma ;)

Till Daniel; man räknar inte playoff då det inte ens var säkert att troja och växjö skulle möta varandra :)

2009-10-06 @ 11:34:43
URL: http://izaabelliie.blogg.se/
Postat av: FILIPPA

Läste där att du kanske skulle få skjuts..

Klarar det inte sig, så bara säg till :)

KRAM SÖTNOS!



ps snart, ... då smäller det ;)

2009-10-06 @ 15:46:36
URL: http://filippaan.blogg.se/
Postat av: carita

Halloj! Nu ses vi snart! Ses vi redan på fredagen kanske??? kram/Carita

2009-10-07 @ 13:54:55
URL: http://citablogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Lakers slog er i kvalet så fuck off :D

2009-10-07 @ 18:17:08
Postat av: Izabelle

Var det inte du som skulle sluta läsa min blogg? Förstår att det är svårt för dig. Du får tycka vad du vill om hockey, jag tänker inte diskutera det med dig, dels för att det är omöjligt och dels för att jag inte har en aning om vem du är!

2009-10-08 @ 12:59:53
URL: http://izaabelliie.blogg.se/
Postat av: FILIPPA

så jääävla omoget & hålla på som dom där över :o !

2009-10-08 @ 16:01:53
URL: http://filippaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va? Sluta läsa din blogg? :S

2009-10-12 @ 20:22:16
Postat av: Anonym

har inte läst den innan

2009-10-12 @ 20:22:58
Postat av: Izabelle

Okej, kul för dig. Men asså om du ska skriva kommentarer så får du faktiskt stå för vad du säger och skriva ditt namn! Det blir trevligare så!

2009-10-13 @ 11:50:15
URL: http://izaabelliie.blogg.se/

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0