Måndag :)

Hej mina små älsklingar.
Ny skolvecka och jag trivs fortfarande lika bra, lektionerna blir bara roligare och roligare än så länge. Idag på företagsekonomin lyssnade vi på en gästföreläsare från Nyföretagar Centrum. Mycket intressant.. Lyssnade även på tre killar som nyligen startat ett eget handelsbolag som hade många drömmar och visioner. Det gick tydligen väldigt bra för dem just nu också, kul med tanke på finanskrisen och så. Kanske ska köpa en grej av dessa grabbar till fars dag därför skriver jag inte vad det är de säljer.
Idag kom inte Evelina till stan förrän efter skolan. Skolan är helt enkelt tristare utan henne och hennes skratt som också blir till mina skratt.
När hon väl kom så blev jag glad!
Sen kom min kära far med min skrivbordsstol så jag slipper få stick i rumpan. Men när han var här insåg jag också att jag kommer tycka det är sjuuuuukt konstigt och tråkigt att åka hem-hem då mitt rum hemma är ganska tomt för tillfället. (Hem-hem är hos mor och far). Jag har ju tagit med både fönsterlampa, soffkuddar/filt och skrivbordsstol nu till internatet. Nästa gång ryker nog dvd'n med. Jag mena mitt rum där är ju snart tomt och då kommer internatet kännas mer hemma och hemtrevligt än hemma hos mor och far :(.
När pappa fixat hos mig och hjälpt Evelina att hänga upp en spegel så åt jag och Evelina och stack sedan in i stan. Där köpte vi cykellås, en Johan Palm plansch och hämtade min cykel. Jag brukar döpa saker i alla fall stora saker och jag har inte kommit på något namn till min cykel än..
Så skriv vad ni tycker han ska heta. Bästa namnet får en länkning och så kommer jag självklart att kalla honom (min cykel) det.
Sen har jag och Evelina åkt rundor på internatet mest tycker jag. Hon har också kommit på ett fint smeknamn till mig "Bell". Ganska sött tycker jag!
Jag och Karin hade stora planer på att göra vid vårt gemensamma tv/matrum på våningen men internatledarna var lite tjuriga om det än så länge ... :(   Vi får börja med nya krukor och nya blommor.
Våra toaletter är också nypyntade, allt för att alla ska trivas så bra som möjligt här på 8:an. Fredrik bor numera på toaletten.. Vår våning är riktigt social och internatlivet är bäst!
Mina framtida barn ska med bo på internat tycker jag och mina kusiner ska jag uppmuntra att göra det när det är dags för dem.1
Imorgon är det skolfotografering, jag ska då vara med på två stycken. Wie.. ;)! Både med klassen och internatet.
Ska försöka ta en outfitbild imorgon med.

Nu måste jag sova men jag vill säga att mina intenatvänner är som en andra familj som tar hand om en när man är borta från sin riktiga och man har sjukt kul! Därför är det bäst.
Jag och Evelina är bäst tillsammans och Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Marie

måste nog pynta ditt rum så att du längtar lite hem.jag är så glad att du trivs o har nya vänner som tar hand om dig.puss din mamma

2009-09-07 @ 22:54:55
Postat av: Izabelle

Jag har ju knappt ngt rum hemma längre ;)

2009-09-08 @ 07:24:39
URL: http://izaabelliie.blogg.se/
Postat av: Göran

Om cykeln är en herre bör den heta Evert.

Är det en dam är Astrid bättre.

Försök räkna ut varför dessa fina namn föreslås.



2009-09-08 @ 23:36:03
Postat av: Anne

Sture är väl ett passande på cykeln!!!

Om nu cykeln är en hon föreslår jag Maja.



Anne

2009-09-09 @ 21:01:51
Postat av: Izabelle

Det är en han :D sture blir bra ;D

2009-09-10 @ 22:15:38
URL: http://izaabelliie.blogg.se/

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0