Viktiga ord

Hej igen allihopa.
Helgen var kalas och jag är återigen hemma.. Tack alla underbara älskade som jag träffat i helgen och som gjort min helg superbra. Karl-Oskar dagarna var liksom helt okej haha. Fast det var nog mer folk ute i min ålder på fredagen dåva därför var det nästan roligare då :)!
Som sagt TACK för helgen!

När vi satt hos farmor för att dryga ut tiden råkade vi hela tiden sätta på sjuka program. Först var det ett program som handlade om skönhetstävlingar för barn. De barnen som var med i programmet var mellan 2-10 år. (Det var inte svenskt och inte i Sverige) Men i alla fall, barnen hade löständer?!, asmycket smink, lösögonfransar och så vidare. En 2 åring fick sån "brun utan sol dusch" och hon var typ livrädd och grät undertiden..
En annan som var 10 var med i tävlingarna för att hon vann pengar och hon tyckte det var mycket viktigare att vara snygg än smart. Tänk när en 10åring är så beroende av pengar? Aja, nog om det. Jag tycker skönhetstävlingar för barn är lite, hmmm Konstigt? I alla fall om de är 2år... Just det där var en tjej som var 2 som var med i programmet och hennes pappa sydde hennes kläder och så, han blev asbesviken när hon kom 2a i en tävling. Den lilla flickan stod på scenen med fete smilet och applåderade med alla andra åt sig själv medan pappan blev sjukt besviken och sa något i stil med "Åhnej, nu vann hon ingenting!" Vafan stackars barn..
Sen dagen efter handlade det om kvinnor som var överviktiga, en tjej vägde sig i programmet och sa väger jag under 270kg blir jag besviken. Så vägde hon "bara" 230kg, haha rätt åt henne! Nej, kanske inte men hennes mål var att väga 450kg, jag tycker att det är sjukt men alla är vi olika. En annan av tjejerna hade gått ner till 196kg och var rädd att henens man skulle lämna henne. För hennes man ville att hon skulle väga typ 225kg. Hon blev jätteglad varje gång hon gick ner för hon trivdes inte med att vara så överviktig men efteråt kom oron för att hennes man skulle lämna henne. Tänk så sjukt, älskar bara deras män dom för övervikten?
Vad jag egentligen ville komma fram till var alla dessa komplex. Jag fattar inte varför man inte bara kan försöka gilla det man har. Alltid tror man att det ska bli bättre? Men gräset är faktiskt inte alltid grönare på andra sidan. Nästan alla tjejer strävar efter att bli snyggare och smalare och så vidare, ni fattar. Men vad gör det med två kilo hit och två kilo dit?
Är man rädd för att ingen ska tycka om en?
Folk som bara går efter utsidan är inget och ha tycker jag, för själva personen är egentligen insidan och personligheten. Som talesättet "Insidan ger utsidan en chans!" det är bra tycker jag!
Jag vet själv att jag kan säga åh om jag haft det, åh om jag haft så fina ben som henne, sånt hår vill jag ha med mera.. Men vi tjejer och även många killar måste lära oss att acceptera oss själva för dom vi är. Alla är olika och smaken är som baken. Tänk om alla sett ut som modellerna i tidningar, hur kul skulle det varit? Jag gillar att alla är olika, alla har olika stil och alla ska bli respekterade för det dom är!
Så alla ni som försöker ändra på er, gå ner kilon som ni knappt har klaga på det ena efter det andra. Er näsa är stor era ögon snea. Skit i det! Era närmsta älskar er ändå, ni kommer att klara er ändå!
Acceptera er själva för dom ni är!!
Allt för mig idag!
Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: anh

Tack själv du, helgen har varit kalas!



det med skönhetstävlingarna var sjukt, de såg ju ut som dockor allihopa, typ den ena mamman var ju skitarg på sin dotter för att hon inte gjorde si eller så, för annars skulle hon inte vinna tävlingarna osv, sjukt var det!

fettma grejet var ju med sjukt, hur vill man väga 450 kg? och sätta på sig ett hundhalsband för att tjäna pengar bara för att folk tycker att det är roligt? helt sjukt!



<3

2009-08-09 @ 21:48:09
URL: http://annnh.blogg.se/
Postat av: filippa

Kul oh träffa dej :)



Asso bell, du borde abli författare

det ä så en blogg ser ut!

du är bäst

!

<3

2009-08-10 @ 11:00:30
URL: http://filippaan.blogg.se/
Postat av: SOFIE

superfin blogg du har, :)

2009-08-10 @ 13:02:14
URL: http://sofffih.blogg.se/
Postat av: filippa

sv: Ja det hoppas ja,

saknar dig ngt otroligt!



hihi, sofihh är min bestis :D



ja, det tkr ja :)<3

2009-08-10 @ 17:48:43
URL: http://filippaan.blogg.se/
Postat av: Anne

Instämmer verkligen i vad du skriver om skönhetstävlingar för små och om övervikt. Vad du är klok!!:)

Hyresvärdinnan

2009-08-10 @ 19:05:05
Postat av: Mia

Så länge man tycker om sig själv så spelar ju ett par kilo hit eller dit mindre roll :) Ha en fin kväll!

2009-08-10 @ 20:06:25
URL: http://www.improveme.se/makeover
Postat av: Izabelle

Sv; Tack så mycket säger jag till Anne :)!

2009-08-10 @ 22:28:22
URL: http://izaabelliie.blogg.se/

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0