om 26 dagar <3

Hej hopp.
Eurovisionfinal igår då, vad ska man säga?
Folk har ingen smak och grannländerna fortsätter rösta på varandra.. Jag tycker det börjar bli tråkigt och föreslår att vi bojkottar det nästa år. Räcker att vi har det i Sverige :)! Malena var bäst, Norge var med bra men Malena skulle kommit way mycket högre upp än hon gjorde. Egentligen vet jag inte varför jag bryr mig, är inte så intresserad egentligen ;o!
Snart börjar hockeysäsongen igen, det är grejer det!
Idag när jag ätit frukost fick jag ett udda ryck och gick upp på vinden och rensade bland alla mina saker. Shit vad skit man hade, slängde massa matteböcker och sånt från lågstadiet. Vad ska jag med dem till liksom? Gosedjur får man inte slänga, men gamla skolböcker får man. Körde en hel kasse med Suneböcker och Simsspel till min kära kusin. Han blev glad, tänk så lätt det är att glädja någon. Han är en riktig stjärna den pojken, han läser redan lika mycket som jag gjorde när jag va i den åldern. Han kommer bli en bra pojke, precis som jag är en bra flicka haha.
När jag hade rensat på vinden började jag rensa i ett skåp på mitt rum, tänkte lika bra att ha färdigrensat när man ska flytta. För det ska jag !!! Hihi, har insett det nu då. Jag slängde massa papper mest, där var faktiskt redan ganska städat.
Jag och mamma åkte sedan och handlade mat och lite grejer jag ska ha med mig till Berlin på onsdag. Vi ska åka buss, och då måste man ha något att förtära. Men imed att jag är så nyttig blev det bara bananer, en energidryck, en ramlösa och visserligen lite choklad.
Min klass ska umgås 4 dagar i Berlin, det kommer bli superbra! Skönt att avsluta högstadiet på ett fint sätt.
Sen körde jag och mamma och solade litegranna..
Om 26 dagar är det skolavslutning, min farmor kommer och tittar på mig, bjöd även hit min morbror. Min mor och far ska med se på mig i kyrkan, vi ska sjunga litegrann och få betyg mer än så är det ju inte egentligen. Stipendium delas ut, men jag lär ändå inte få något. Fast det är iallafall speciellt att sluta 9an.
Jag har föressten sjungt massa singstar idag med, mamma fick det när hon fyllde år och hon har nog en tår i ögat just nu när hon märker att hon inte kan slå mina poäng fast hon så gärna vill.
Imorgon efter skolan blir det att öva till skolavslutningen och sen eventuellt en synundersökning på det, hinner jga inte får jag ta den på tisdag.
Men nu ska jag öva på mitt engelskatal jag förhoppningsvis får hålla imon så man slipper det sen. Sen ska jag gå och borsta tanden, slänga mig i sängen och tvinga några att underhålla mig på sms samtidigt som jag läser ut "Svensk Maffia" så jag kan börja på "Flyga Drake" sen.
På tal om böcker måste jag bara säga att Åke Edvardssons böcker är otroligt bra. Svensk Maffia är också en väldigt intressant bok, extra intressant att ortsnamnet på den ort jag bor i står med ;) . Det ni!
Ha det kalas. PUSS

Kommentarer

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0