Varje liten gärning är en god gärning

Hej bloggen.
Träffade Anh en snabbis igår och vi hann prata en del. Kändes skönt, träffar ju henne på lördag igen. Här har ni hennes blogg om ni vill spana in den http://annnh.blogg.se/ .
Idag sov jag så pass länge så att det känns som om dagen är förstörd. Har inte orkat göra något vettigt idag, men det kan ju va skönt att ha någon dag man bara tar det lugnt på! Har serverat kaffe till mor och moster i alla fall. Det var snällt av mig.
Imorgon ska jag nog leka med min kusin lite, han är sjuk så vi får väl leka lugna "titta på film lekar" eller något sånt.
Jag och mamma har suttit och fällt en del tårar framför Rosabandet Galan. Vissa av berättelserna var riktigt skrämmande. Man tänker inte alltid på hur vanligt det faktiskt är med bröstcancer och annan cancer med för den delen. Jag tyckte det var så fint när en av tjejerna som överlevt bröstcancer berättade hur mycket Sara Down Finer-Moving On betytt för henne under tiden hon genomgick sina behandlingar.
Man kan hjälpa på så många olika sätt.  Jag har själv köpt årets rosa band och jag tycker att alla ska göra det. Varje liten gärning är en god gärning! Fast jag skulle dock vilja ha ett blått band med, för prostatacancer är faktiskt lika vanligt eller i alla fall nästan lika vanligt som bröstcancer. Jag personligen tycker att det "Blåa bandet" ska uppmärksammas lite mer. Får jag syn på något ska jag köpa det!
Det var en väldigt fin gärning av Percy Nilsson och hans fru i kvällens gala med. Skänkte 1 miljon vilket är ganska mycket pengar.
Jag hoppas verkligen att pengarna som kommer in i ikväll går upp till 50 miljoner. Det hade varit fantastiskt!
Det återstår väl att se imorgon, jag hoppas på det bästa!

Imorgon är det fredag, både positivt och negativt. Snart är lovet slut, men det ska bli skönt att komma tillbaka till staden, lite mer livat där än här. Saknar ju också alla mina internatare och de andra på skolan såklart. Det är hockey imorgon vilket är positivt. Troja ska ta sig an Leksand hemma.
Jag hoppas verkligen verkligen verkligen att det blir denna matchen grabbarna kommer tillbaka och vänder och vinner i! Hade varit väldigt skönt, behövligt och kul! Bra för grabbarna, bra för mig och alla andra suportrar och en smäll på näsan på alla kritiker och andra fans som tycker det är kul att håna oss.
Snart är det dags för andra Kronobergs Derbyt och det hade vatt kul med ännu en Trojavinst i Lakerdome.
Troja förtjänar bättre placering än den de har nu, de gör verkligen det! Imorgon hoppas jag att alla stolpskott och ribbskott istället går in i mål.
Jag vill se fler skott på mål alltså fler avslut, fler som vågar skjuta, en väldigt glad och positiv Trojaklack och självklart en Trojavinst!!
Jag vill inte se massa onödiga passningar och onödiga utvisningar.
Alla till Sunnerbohov imorgon. NU KÖR VI!!!!!!!!!!!!!!

Nu är det snart dags att skörda mina blåbär på FarmVille på Facebook. Har ni inte börjat spela det spelet så gör inte det. Man blir ganska så beroende av det haha.
Vill också påminna er om att ställa frågor i min frågestund. Ni får fråga vad ni vill, ställ en fråga eller flera det bestämmer ni själva. Kommer om några dagar att sammanställa alla frågor och svar i ett inlägg så ni kan se.
Det blir mycket roligare för mig att skriva om jag vet att ni läser och får respons och kommentarer för och till det jag skriver.
En ny blogg har kommit till bloggvärden http://henkebergh.blogg.se/ . Läs den!!
Peace
Izabelle

Kommentarer

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0