Äntligen hockeysäsong

Hejsan.
Jag vet att jag är lite oaktiv här, ska försöka bättre mig. Det har hänt en del sedan sist.
Vi har haft vårt första prov i FEk A (Företagsekonomi) och det gick förvånandsvärt bra. Det är en massa plugg hela tiden, men bara man inte säckar ihop och hamnar efter tycker jag att det går bra! Vi har inte de tråkiga ämnena som historia och så ännu vilket är väldigt skönt. Alla ämnen vi har nu är faktiskt roliga, fast spanskan är lite seg. Vi går genom saker jag redan kan och då blir det tråkigt.
Jag har äntligen bestämt mig för vilken klänning jag ska ha på Recentiorsfesten i Lund, fick låna en av Ellinor <3!
Sen blir det Österrike med familjen och inte Frankrike som skolan ordnade, snäll jag är mot min familj va? ( DET ÄR INTE SKOLAN SOM BETALAR RESAN TILL FRANKRIKE!!!!!!!!)

Det känns som att det är fredag hela veckan och det skrämmer mig lite, jag menar nyss var det sommarlov och man hade så höga förväntningar och var så nervös för att börja gymnasiet. Nu är det snart höstlov. Det känns redan som om dessa 3 åren kommer att flyga iväg! Jag gillar min klass en massa och alla andra som jag läser ekonomiämnena med också, en stor puss till er!

Troja har hunnit spela 3 seriematcher varav 2 hemma som jag inte ens missat. Jag kan kolla på matcherna på vardagarna nu i alla fall, för smart som jag är har jag kommit på en lösning! 2 vunna matcher av 3 tycker jag är en helt okej början, hade tydligen greppet i början av bortamatchen mot Oskarshamn men tappade den i 2a och 3e perioden. Jag såg inte den själv men det är vad folk har sagt. Det känns som Troja åker mer skridskor i år och har en mycket starkare backsida och är bättre på att jobba hem över huvudtaget! Trojas boxplay får 5 av 5 toasters också. Att vara i motståndarnas halva och skjuta på mål när man är en man kort det är starkt, vi vill se många mål i boxplay. Matchen i tisdags kollade jag på med pappa och Evelina.
Troja mot Björklöven.
Den ena domaren måste varit från Umeå eller något för han såg inte när Löven hade 6 man på plan sjutusen gånger men när Troja hade en tveksam "6 man på plan" blev det utvisning direkt. Han många fula grejer Lövenspelare gjorde medan han såg alla Trojas. Första perioden 0-0 till Troja och domaren var lugn. Andra perioden fick Troja mer och mer domaren mot sig kan man tycka men den slutade i alla fall 1-0 till Troja. I tredje kändes det som om Troja verkligen hade domaren emot sig, men de stod på sig och lyckades vinna matchen med 4-1. Det är så det ska vara, det är så man ska kämpa!
Tyckte det var kul att det var Lövenfans på plats som hördes så fort Trojaklacken var tyst. Umeå är ju en bit.
Jag tycker också att klacken var bättre denna matchen än premiären mot Almtuna. Bra jobbat! Nya tag imorgon mot Malmö borta. Är Troja lika taggade som i tredje perioden mot Löven kommer det gå galant!

Ikväll är det myskväll på internatet, några elever som har anmält sig och ledarna ska mumsa på nybakade scones och dricka massa te. Tur att jag och Evelina hann anmäla oss innan det blev fullt.
Nu har Evelina slutat och jag tror vi ska gå runt sjön innan det blir att fortsätta sitta med näsan i böckerna.
Imorgon blir det hem till Markaryd för en helg!

Ha det bäst alla!
Peace
Izabelle

Kommentarer
Postat av: Richard

Inget Malmö idag?



TS bussen har några platser över :o)

2009-09-25 @ 11:07:43
URL: http://trojasupport.blogg.se/
Postat av: FILIPPA

ååååh, österrike :) vad kul gumman!

2009-09-27 @ 11:34:43
URL: http://filippaan.blogg.se/
Postat av: FILIPPA

Nu har jag veckans blogg.

Är du sugen på att vinna?

Varför inte kolla om du har chansen, genom att anmäla dig? :)

2009-09-27 @ 13:57:53
URL: http://filippaan.blogg.se/
Postat av: FILIPPA

Anmäl dig gärna till min outfittävling! :)

2009-09-27 @ 17:03:07
URL: http://filippaan.blogg.se/
Postat av: anh

jag som tänkte smsa och fråga om du var i markaryd i helgen, synd att jag missade det! i miss you

2009-09-27 @ 22:17:05
URL: http://annnh.blogg.se/
Postat av: anh

det spelade väl ingen roll, det hade bara varit roligt att träffa dig :)

2009-10-01 @ 19:09:05
URL: http://annnh.blogg.se/

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0