Snö snö snö

Tjenare.

Snön bara öser ner varje dag känns det som och det är inte roligt längre.. Jag vill ha vår och sommar NU! Men men bara att stå ut, vädernissarna säger att det ska snöa till mars. Får väl rota fram mina termobyxor och bygga snögubbar varje dag eller något. Eller så stannar jag inne, dricker varma drycker och pluggar. För plugga behöver jag minsann. Prov i samhäll på torsdag, partier och ideologier. Handlar mest om skillnaden höger-vänster. Jag har blivit värsta politiskt intresserad på sistonde.
Det känns konstigt att snön öser ner som (nästan) aldrig förr samtidigt som alla som kan håller på att prata om hur varmt det håller på att bli på vår jord för att vi är så slarviga. Ja, jag fattade vad några politiskt insatta förklarade för mig om att det är medeltemperaturen som höjs och att det inte spelar någon roll att vi har längre och kallare vinter just i år för problemet är fortfarande lika stort plus att öknarna i Afrika blir större. Jo, jag tycker att vi ska tänka på miljön och så men det är ganska ironiskt att när folk går loss som mest så får vi den kallaste och längsta vintern på länge. Inte konstigt om Sveriges befolkning får fel bild av miljöhoten. De som predikar för det borde vara lite tydligare nu så folk verkligen fattar. För mig känns det konstigt att medeltemperaturen höjs samtidigt som vi får den kallaste vintern på länge men Ja jag vet att det finns fler länder i världen som kanske har haft sin varmaste vinter i år.

Slutade jättetidigt idag för vi skulle jobba hemma på spanskan. Duktig som jag är avsatte jag tid till den precis som man ska plus att jag gjorde klart engelska sammanfattningen, pluggade till provet och städade mitt rum igen. Det är renare än någonsin här nu tror jag. Jag ska snart hem till min pojkvän om han kan sluta någon gång sen imorgon börjar jag sent. Vi ska in i stan på företagsekonomin då och granska säljare. HAHAH passa er nu och var duktiga säljare imorgon ni som jobbar i Växjö. Vet ett visst företag där dom är väldigt otrevliga och ohjälpsamma tyvärr. Handlar dock nästan aldrig där längre på grund av det så för mig är det dock inget problem. På tal om säljare borde vissa inte få vara säljare eller jobba i butik över huvud taget. Ibland vill man bara slänga ur sig något i stil med "Men muntergök, byt jobb för fasn!!". 
Jag var i en butik en gång och frågade om de hade ett kit för fotvård och då lät konversationen ungefär sågär (bra att veta kan vara att jag gått och letat i typ 10 minuter innan jag ens frågade om hjälp)
Jag: Hej, har ni något kit för fotvård?
Expediten: Nej dom är slut
Jag: Okej, men har ni tillbehör så man kan sätta ihop ett själv
Expediten: Jadå
Jag: Okej... Var då?
Expediten: Där (pekar rätt ut i ingenstans typ)
Jag: Hmm okej... 
Sen fick jag leta i yttligare 10 minuter typ. Hade inte min farmor varit i så stort behov av det så hade jag skitit i det. Sen på vissa ställen är de ashjälpsamma, det gillas! Bara dom inte hoppar på en direkt när man kommer in i butiken bara.

Nog talat om det och så pratar vi lite till om sommaren. Är det någon som har förslag på var man kan sommarjobba? Är tacksa för svar :)!

Jag längtar massa till nästa onsdag. Lakers-Troja och jag sta stå i klacken med Evelina. Wohoooo!!!! Taggad till 1000 redan.
Nu ska jag kila.
Ha det bra alla!
Puss
Izabelle

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Det är bara en tidsfråga innan klimatdebatten sansar sig. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6560614.ab

Att klimathysterin ersätts med ökenalarmism ska man kanske inte räkna med ändå:

http://www.fokus.se/2008/09/myt-att-oknar-sprider-sig/

2010-02-07 @ 16:22:49

Jag blir jätteglad om du skriver något här:

Vad heter du?:
Tänker du komma tillbaka?

E-postadress: (bara jag kommer att se den)

Har du blogg?:

Skriv på nu kära du:

Trackback
RSS 2.0